zaterdag 8 maart 2014

Zwolle

Vorige week woensdag ben ik met dochter op stap geweest in Zwolle. Dat wil zeggen, we zijn naar mijn favoriete kringloopwinkel geweest, hebben daar ook heel lekker gegeten en daarna zijn we naar het Stoffenspektakel in de IJsselhallen geweest. Meer hebben we niet gedaan; dat kon ook niet, want we hadden geen tijd en geen voeten meer over. Natuurlijk kwamen we niet met lege handen uit de kringloop. (Komen we dat ooit?)


 Sjaaltjes voor moeder en dochter.


 
Kussensloop met Roodkapje. (Van de Hema?)
 
 Een flinke lap meubelstof. (1,5 meter)


Later zag ik dezelfde stof op de stoffenbeurs voor €19,95 per meter!
Da's toch lekker!


Geen idee wat dit is; tafelkleedje? theedoek? Het is in elk geval zéééér schattig.

4 Mokken van de Hema, waar ik helemaal weg van ben.

Een kleine rozenbloempot. Ik had er ook al eens een grote van gevonden.

In deze kringloopwinkel zit ook een restaurantje: Deksels. We hebben er heel lekker en goedkoop gegeten. Het leuke van dit restaurantje is, dat het er elke keer weer heel erg anders uitziet. De tafels en stoelen en de schilderijen aan de wand zijn namelijk gewoon te koop. Dus als je na het eten denkt: "deze stoel zit wel heel erg lekker", dan kun je hem gewoon kopen. Ik vind het een briljant idee.

Boven de ingang hangt de naam. Oftewel: Deksels.
Iets verder weg zie je de stropdaslampen die boven de paskamers hangen.
De buitenkant van de paskamers is "behangen" met borduurwerkjes:


Fantástisch idee! Stel je voor dat je dat thuis op een muurtje in de gang kunt doen, of op een deur! Zeer inspirerend!
 
 In Deksels hangt een geweldige klok; met échte kop-en-schotels!

Nadat we ons flink hadden volgegeten gingen we naar de hoofdattractie van de dag: de stoffenbeurs.
Ook hier zijn we goed geslaagd; een deel van onze aankopen:

 Katoen in prachtige motiefjes en kleuren.




Lekker kitscherig. Niet het op een groot canvasdoek en je hebt een schilderij! Ik ga er over nadenken.

1 opmerking:

  1. Oh Ina, wat een leuke kringloop!! geen wonder dat je zo enthousiast was bij terugkomst.
    En wat een lieve foto...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen