dinsdag 7 januari 2014

Vloerkleed

Hij is al een tijdje af (eindelijk): m'n gehaakte vloerkleed. 
Ik heb er geloof ik wel anderhalf jaar over gedaan. Niet omdat het zo'n moeilijk patroon is, maar als beginnende haker maak je nog wel eens wat fouten en moet je werk worden uitgehaald en opnieuw gedaan. 
Wat heb ik ervan geleerd? Als je teveel meerdert gaat je werk golven, als je niet genoeg meerdert gaat je werk als een mandje omhoog staan (ook wel leuk, maar niet zo praktisch op de vloer). 
Aangezien ik het textielgaren overal en nergens koop, heb ik heel veel verschillende kwaliteiten door elkaar gebruikt. Dat betekent dat het één dikker is dan het andere, weer een andere is veel elastischer of juist helemaal niet elastisch. Bij elke nieuwe klos was het weer uitproberen hoe het uitpakte. 
En als het weer eens nergens op leek werd het kleed-in-wording ontmoedigd in een hoek gesmeten, om pas máánden later weer teruggevonden te worden. Dit is verschillende keren gebeurd. En ja: dan doe je héél lang over een in principe makkelijk werkstuk.
Maar goed; hij ligt er nu. En ik ben er heel erg blij mee!

 
Jammer dat m'n camera de kleuren zo vervormt. Er zit geen lichtblauwe rand in; dit is donker-turquoise, de roze rand is in het echt oranje. De mintgroene rand op de foto is in het echt appelgroen/lime. Ik zal proberen of ik met ander licht betere foto's kan krijgen.
Deze is al beter, maar nog steeds niet helemaal goed. 
De muizen zijn speelgoed van de hond. Het brokje links ook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten